Veckans första hälft..

Denna veckan började med Måndagen 7 Maj 2012.
För en gång skull så vaknade man med strålande humör, precis sådär man kastar sig ur säng fylld med energi och inte den vanliga vardagen när man vällter sig ner på golvet för att vakna.
Slår igång stereon med den bästa plattan med dansband som jag har som favorit, Ja du läste rätt, jag gillar faktiskt dansband :) Ringer o kollar så polaren är vaken och att jag tänkte åka in mot garaget inom sin korta tid.

Ca 09.50
Börjar jag åka, solbrillorna på då solen sken så där härligt som den bara gör dessa tider, dock aningen dålig värme men vad gjorde det tyckte jag, jag har ju lite värme i bilen man kan justera med :) Då stereon i bilen är trasig så tänker man glada tankar om vad komma skall, trodde jag.

Ca 10.05 Så smäller det bara till, en stressad äldre dam som jobbar för Folktandvården, ute och åker lite fel med sin GPS. Svängde ut mitt framför mig (!?) på denna öppna 70-väg. Så jag kunde omöjligt ha undvikit denna kollision.
Hon hade väjningsplikt, jag åkte på huvudled, hade en kille i en nyare svart pickup en bit framför mig som såg allt i backspegeln och var en god medborgare som stannade, vände och hjälpte till med samtal till 112.

Damen var totalt skärrad eftersom hon missat mig totalt, bad om ursäkt flera gånger, men hade inte ont någonstans. Själv brusade man upp i ca 30 sekunder då man fick en smäll i handleden igen, skadade den för ca ett år sedan i en singelolycka, så den gjorde fruktansvärt ont, sedan slog allt om. Då man faktiskt värderar livet mer än tingen här i livet, så gick pulsen ner, humöret vände till det lugnaste i mellansverige, och försökte stötta damen. Olyckor händer lättare än vad man tror.

Ambulans, polis, brandbil och bärgare kom näsintill samtidigt, smidigt och snabbt gick det, inkastad i ambulansen pga min handled. och för göra denna trista del så klockan 12.00 så var jag röntgad 2 ggr utan fraktur o jag kunde gå hem. :)

Med allt detta vill jag säga till alla som är stressade i trafiken, upptagna med klockan och skyndar sig genom livet & även ser alldeles för mycket lycka i ting. Sakta ner! Det kan hända att någon annan missar dig, Du kanske missar någon person, möjligen en som verkligen betyder något för dig. Eller helt enkelt att en större olycka inträffar med värre utgång än jag fick uppleva.
Skulle det ha inträffat så är jag osäker på hur jag skulle kunna bemöta världen oavsett om det var "mitt fel" eller inte.
Och denna händelse påminnde mig även om övriga tankar och funderingar, hur man ofta tänker, vad för olika tankecentraler vi har osv. Dock kommer jag gå närmare in på detta i annat inlägg på hur jag uppfattar detta.

Stanna upp, stressa ner, känn efter, avsluta dagen med något som värmer just Ditt Hjärta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0